Laat jouw project omzetten naar de online software.

Je krijgt vanzelf bericht als wij klaar zijn zodat je ongestoord verder kan.


Hoe werkt het?

Stap 1: Download Adobe Air: 17.5 MB

Om het programma te kunnen draaien heb je Adobe Air nodig ter ondersteuning.
Als er gevraagd wordt om de computer opnieuw op te starten na de installatie, dan raden wij dit aan.
Klik hier om Adobe Air te downloaden


Stap 2: Download de Fotoalbum.nl omzet-tool: 1.2 MB

Na installatie start het programma automatisch op.


Stap 3: Installeer en start de geïnstalleerde Fotoalbum applicatie:

Nadat je hebt ingelogd weten wij voor wie wij het boek mogen omzetten. Je kunt op de knop
"Automatisch mijn fotoalbums zoeken" klikken, Dan zoekt het programma in je documenten map en op je bureaublad naar Fotoalbum bestanden (.mcf).

Ook kan je kiezen voor "Kies een .MCF bestand". Hiermee kan je je fotoalbum project zoeken in de map waar je je project hebt opgeslagen via de oude software. Dit is handig als je project niet in je documenten staat of als het programma je project niet kan vinden.


Stap 4: Verstuur jouw boek naar Fotoalbum.nl:

Als je met het programma je project hebt gevonden zal deze nu getoond worden. Om het project naar ons te versturen moet je op de knop "Versturen" klikken. De bestanden worden nu naar ons gezonden. Je ziet vanzelf wanneer dit volledig geslaagd is.

Tip: Nog meer projecten? Klik na het uploaden van je project op "Nog een project versturen".

Laatste stap: Wacht tot je een email van ons krijgt en bekijk je project!

Onze designers gaan nu aan de slag voor je om je project om te zetten naar de online software. Wij doen dit voor jou om er zeker van te zijn dat het goed gaat. Als wij klaar zijn met het omzetten krijg je van ons bericht, daarna kan je inloggen op onze website. Je project zal nu onder 'Dashboard' staan, in een grijze balk bovenaan.

Heb je nog vragen? Of behoefte aan ondersteuning?

Ons team staat klaar om jouw vragen te beantwoorden, per mail, telefoon of chat.

Veelgestelde vragen:

1. Het programma functioneert niet na installatie.

Als je Adobe Air voor het eerst hebt geïnstalleerd raden wij aan de computer opnieuw op te starten.

Windows computer: Als de bovenstaande oplossing niet werkt kan je nog proberen om het programma als 'Administrator' uit te voeren, dat kan door met de rechtermuisknop op het programma te drukken en te selecteren: 'Als administrator uitvoeren'.



2. Het programma geeft aan dat mijn wachtwoord onjuist is.

Als je wachtwoord onjuist is kan je dit laten resetten via deze link.



3. Het programma geeft de melding “kan niet geïnstalleerd worden omdat er op de bestandslocatie al een bestand met dezelfde naam bestaat”.

Dit is gemakkelijk op te lossen. Zorg er eerst voor dat je de nieuwste versie download, deze maakt een eigen map aan waardoor dit probleem verholpen wordt. Heb je dit al gedaan, selecteer dan een andere bestandlocatie, zoals bijvoorbeeld je bureaublad.



4. Wat doe ik bij de melding “het programma kan niet geïnstalleerd worden omdat het installatiebestand beschadigd is”?

Dit had te maken met een verouderde versie van de software. Als je de nieuwste versie download is dit probleem verholpen!



5. Het programma vindt mijn fotoalbum niet, ik kan hem ook niet handmatig selecteren.

Als het programma een probleem heeft met het vinden van je album kun je een aantal stappen doorlopen:

  • Open het programma met de oude software
  • Druk op ‘opslaan als’
  • Sla het album op op je bureaublad en gebruik een naam zonder spaties en leestekens.

Dan moet de software je album weer herkennen!



6. Mijn upload blijft hangen en gaat niet verder.

Als je upload blijft hangen heeft dit waarschijnlijk te maken met je internetverbinding. Zorg ervoor dat je de laatste versie van het programma hebt gedownload, probeer het versturen nog een keer, en gebruik bekabeld internet. Met WiFi kan de verbinding wel eens wegvallen.

Lukt het nu nog steeds niet, stuur ons een berichtje via het contactformulier en we helpen je volgende week met een alternatief.



7. Mijn upload breekt af en ik krijg een foutmelding.

Als je upload blijft hangen heeft dit waarschijnlijk te maken met je internetverbinding. Zorg ervoor dat je de laatste versie van het programma hebt gedownload, probeer het versturen nog een keer, en gebruik bekabeld internet. Met WiFi kan de verbinding wel eens wegvallen.

Lukt het nu nog steeds niet, stuur ons een berichtje via het contactformulier en we helpen je volgende week met een alternatief.



8. Ik krijg de melding “conversie is niet mogelijk voor dit bestand”.

Zorg er eerst voor dat je de meest recente versie hebt van het programma, probeer het dan nog eens. Krijg je de melding nog steeds, volg dan de volgende stappen:

  • Open het programma met de oude software
  • Druk op ‘opslaan als’
  • Sla het album op op je bureaublad en gebruik een naam zonder spaties en leestekens.

Probeer het nu nog eens. Mocht je de melding nog steeds krijgen, stuur ons dan een berichtje via service@fotoalbum.nl. Dan helpen wij je volgende week met een alternatief.

Neem contact met ons op:

Stuur een email

Neem contact op via het contactformulier. Wij proberen binnen één werkdag te reageren.

Bel 020 - 26 11 424

(lokaal tarief)


We zijn bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 9:00 tot 12:00 uur en 14:00 tot 17:00 uur.
(Natuurlijk zijn wij altijd bereikbaar via de mail.)

Vraag per chat

De chatfunctie is beschikbaar van: maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 17:00

Alleen downloaden op verzoek van de klantenservice:

Download pakket (.zip)
!
Je gebruikt een erg oude webbrowser.
Er is een grote kans dat de website niet functioneert zoals het hoort.
Upgrade mijn browser